Ko pomislite na blagovno znamko – bodimo iskreni, pomislite na logotip. Ko slišite »identiteta blagovne znamke«, dam mezinček bratrančeve levice, verjetno pomislite na oblikovanje … tudi logotipa.
Imate prav, ampak (ja, kar takoj je tukaj »ampak« ) … identiteta blagovne znamke je veliko več kot to. Identiteta branda je skupek elementov, ki poosebljajo vao blagovno znamko, vašo firmo, … vas. Recimo, da se želite pozicionirati kot »igrivi«, »čudaški««, »navdušujoči«, »zanesljivi«, …
Kako to sporočajo vaše barve in obllike, vaš glas in ton nagovora?
Kakšen je občutek dobijo vaši kupci v vašem fizičnem prostoru – je usklajen z vizijo ali deluje togo, preveč »sterilno« in odmaknjeno?
Dobro zasnovana identiteta blagovne znamke je vedno zavezana strategiji. Odraža bistvo vašega podjetja in jasno sporoča, kdo ste, za koga ste, ter zakaj obstajate.
Odlična identiteta branda pa gre še dlje – skrbi, da so vsi detajli skrbno usklajeni in prispevajo h konsistenci, s katero gradite svojo prepoznavnost in zaupanje občinstva.
V tem prispevku vam želim predstaviti in osvetliti ključne elemente identitete blagovne znamke, da boste vedeli kako je lahko celosten identitetni sistem ključen za uspeh vašega branda, vašega posla in vaše rasti.
Gremo od začetka.
Kaj je identiteta blagovne znamke?
Identiteta je tisto, kar vašemu podjetju vdahne življenje.
Prvi vtis – eni se mu bolj, drugi manj posvečajo, dejansko pa je zelo in izjemno pomemben. Sem to dovolj poudarila? 😊
Način govora, oblačila, frizura, humor, kako se rokujemo, ali se nam o bnasmehu zasmejijo tudi oči … vse to oblikuje predstavo o tem, kdo smo.
Pri blagovni znamki velja enako – identiteta je tisto, kar lahko ljudje vidijo, slišijo in občutijo, ko pridejo v stik z blagovno znamko, s podjetjem.
A ne gre le za osebnost.
Identiteta daje obliko velikim, abstraktnim idejam.
Če želite, da vaš brand deluje sofisticirano, kaj to pomeni v praksi?
Če želite igrivost, kako si jo predstavljate?
Ta vizualizacija je začetek procesa, ki vodi do vizualne in čutne podobe blagovne znamke.
Zasnova identitete branda zahteva strateško razmišljanje, oblikovalsko odličnost, potrpežljivost, sposobnost poenostavitve kompleksnosti … in kanček čarobnosti … wawooom!
Poglejmo si kaj so ključne sestavine identitete blagovne znamke.
#PomembnoJeVedeti: vaša identiteta branda morda ne vsebuje vseh teh elementov. In to je ok. Lahko jih ima manj ali več. Ključno je, da vsak element, ki ga imate, igra svojo vlogo v vašem strateškem sistemu.
8 glavnih sestavin identitete blagovne znamke

1. Ime blagovne znamke
»Nomen est omen« sem slišala enkrat davno … in res drži. Ime nas RES obeležuje. Boh ve, kakšna bi bila jaz, če bi bila Petra in če bi namesto »jabučka« imeli na Applu »češnjo« (#iWonder).
Ime je temeljni kamen vaše identitete – vizualno in verbalno. Izgovarja se, zapisuje, deli se naprej, zapomni se (ali pa ne).
Dobro ime blagovne znamke je strateško – omogoča rast, prilagodljivost in razlikovanje na trgu. Ni nujno, da »pomeni« nekaj takoj. Pomembno je, da lahko sčasoma prevzame pomen, ki ga ustvarjate vi.
Vprašajte se: Ali ime podpira vašo strategijo? Ali izraža, kar želite sporočiti?
2. Slogan ali tagline

Slogan ste vi – vaš brand, v enem stavku. Naj bo kratek, močan in tak, da si ga je enostavno zapomniti.
Lahko navdihuje (»Just do it.« – Nike seceda), kliče k akciji (»Think different.« – Apple) ali poudari korist (»Advantage through technology./ Vorsprung durch technik« – Audi).
Slogan naj bo: jedrnat, dosleden in zgrajen na nečem trajnem – nečemu, kar vas bo še dolgo definiralo.
3. Glas blagovne znamke in sporočilnost

Vaše sporočanje – pisno in govorno – naj ima en sam glas. Prepoznaven, avtentičen, usklajen z vašo strategijo.
Glas je vaša stalnica, ton nagovora pa se lahko spreminja glede na kontekst (formalen, sproščen, empatičen, tehničen …).
Naj bo vaš glas prepoznaven povsod, od spletne strani do prodajnega sestanka in ponudbe, da o družbenih omrežjih in YT kanalu niti ne govorim.
Glas na noter in navzven
To je velikokrat spregledan, a po mojih izkušnjah, najpomembnejši del »duše in življenja« blagovne znamke. Kako se pogovarjate med sabo, »v hiši« … to, da za kupca in trg, v vseh marketinških aktivnostih, zvenite poenoteno in skladno s karakterjem svojega branda … v glavnem vsi pazimo na to.
… a kako se pogovarjamo »doma«, ko nas nihče ne gleda?! To zares šteje. Kadar je ekipa usklajena z zunanjim glasom znamke, takrat se gradi konsistentnost, ki se RES čuti.
#PomembnoJeVedeti: najmočnejši (in najglasnejši) ambasadorji vašega branda in podjetja, so prav vaši zaposleni.
4. Logotip – končno

Logotip je vaš totem, je znak, ki predstavlja vašo znamko, vaše podjetje. Ne nosi vaše cele zgodbe – a nosi njeno esenco.
Dober logotip ke prepoznaven, enostaven za uporabo in berljiv v vsakem formatu.
Poznamo različne tipe logotipov, oziroma pravilneje … »zaščitnih znakov«:
- Logotip (Wordmark) – samo tipografija (npr. Google).
- Piktogram – prepoznaven simbol (Applova “japka” … ne štejem, ampak mislim, da je v tem članku, kot refrerenca, Apple absolutni zmagovalec in verjetno grem vam, ki prisegate na Androida in PC kot jaz, že pošteno na živce)
- Inicialka – 1-3 črke (LV = Luis Vuiton).
- Emblem – znak in ime v eni obliki, ponavadi je to grb (Harley Davidson na primer).
- Abstraktni simbol – za večplastne, odprte interpretacije (Mastercardovi krogi, ki bi lahko bili kar koli).
#PomembnoJeVedeti : Bolj ko se logotip ponavlja in bolj ko za njim stoji odlična uporabniška izkušnja, močnejši je brand.
5. Barve

Barve niso le estetska izbira – so psihološko orodje. Naše »stare možgane« (t. i. »reptilski del« možganov) imamo evolucijsko naravnane, da na barve reagiramo instinktivno. To se zgodi, še preden se vklopi neokorteks in skupaj z njim razum.
Naši možgani barvo zaznajo hitreje kot obliko – to pomeni, da lahko s strateško in premišljeno uporabo barv, zgradimo prepoznavnost še preden uporabnik prebere ali razume karkoli drugega.
Pametno izbrana barvna paleta:
- odraža osebnost vaše blagovne znamke,
- izraža čustva, ki jih želite vzbuditi,
- diferencira vas v panogi (ne bojte se zavestno odmakniti od barv konkurence),
- omogoča fleksibilnost: osnovna barva za takojšnjo prepoznavnost + podporne barve za širšo uporabnost.
#PomembnoJeVedeti : Izberite barve, ki niso samo »všečne«, temveč take, ki za vašo blagovno znamko nekaj pomenijo.
… če ste odvetnica (ik), prosim ne izberite rumeno črne kombinacije #namig
6. Tipografija ali prosim ne Comic Sans

Tipografija* je vaš glas na papirju – ali na zaslonu.
Vsaka črka nosi ton, ritem in energijo, ki vplivajo na to, kako bo vaše sporočilo sprejeto.
*Tipografija pomeni »oblika pisave« … večina ljudi ji reče »font«, kar ni pravilno, a je v tem kontekstu to zdaj nepomembno – samo moja #recovering_controlfreak se oglaša
Tipografija ni le vprašanje oblike pisave – je orodje za izražanje osebnosti branda in za usmerjanje pozornosti.
Kot pri barvah, tudi pri tipografiji naši možgani (tokrat neokorteks, racionalni del) zaznavajo vzorce, strukturo in hierarhijo. Ko je vse usklajeno, oblike, barve in sporočilo, ima bralec (na nezavednem nivoju) občutek: »Ta znamka ve, kdo je.«
Kaj zmore dobra tipografija?
- Ustvarja vizualno hierarhijo (naslovi, poudarki, besedilo …).
- Krepi berljivost in jasnost – tudi pri dolgotrajnejšem branju.
- Podpira osebnost blagovne znamke in ton komunikacije.
- Omogoča usklajenost čez vse kanale – od spletne strani do embalaže.
Psihologija pisav
- Sans-serif pisave (npr. kraljica Helvetica, njena sestrična Futura, Raleway): moderne, zračne, dostopne. Delujejo neposredno in samozavestno.
- Serif pisave (npr. Playfair Display, Georgia, klasika kot je Times New Roman): klasične, zanesljive, z zgodbo. Uporabne za znamke, ki želijo izžarevati tradicijo, kulturo ali prestiž.
- Monospace pisave (npr. Courier): tehnične, funkcionalne, pogosto povezane z IT ali analitiko.
- Ročno pisane ali script pisave: izražajo čustvenost, unikatnost, toplino – a zmerno, da ostane berljivost.
#PomembnoJeVedeti: Namesto da izberete pisavo, ki vam je najbolj všeč (držim pesti, da to ni Comic Sans), izberite tisto, ki najbolje izraža vašo identiteto in ciljno občinstvo. Pisava ni le izbira stila – je del vaše osebnosti.
7. Vizualni elementi (fotografija, ilustracije, ikone, vzorci)

Slike in vizuali govorijo in sporočajo in prpovedujejo v prvi sekundi (eni sekundi!); mnogo prej preden začne uporabnik brati.
Vizualna govorica blagovne znamke je ključni del »prvega vtisa« – in vseh nadaljnjih.
Slika in vizuali so vaša čustvena prezenca.
Fotografije, ilustracije, vzorci, ikone – vsi ti elementi soustvarjajo atmosfero in energijo vaše znamke.
Ne gre zgolj za estetiko, temveč za usklajeno pripoved, ki jo zaznamo intuitivno.
Fotografije naj nosijo občutek vaše znamke: sproščeno, živahno, mirno, domače, čutno …
Ilustracije lahko pojasnjujejo zapleteno vsebino na preprost način.
Ikone olajšajo orientacijo.
Vzorci dodajo teksturo in atmosfero.
#PomembnoJeVedeti: slog naj bo enoten in povezan z vašo strategijo.
Z vizualno konsistenco gradite zaupanje – in čustveno navezanost. Vizuali niso dekoracij, so orodje za ustvarjanje izkušnje.
8. Čutna izkušnja

Blagovna znamka ni le to, kar vidimo – je to, kar čutimo.
V sodobnem svetu, kjer so potrošniki preplavljeni z informacijami, postajajo veččutne izkušnje ključne za ustvarjanje globljih povezav med blagovno znamko in njenimi uporabniki.
Uspešne blagovne znamke ne nagovarjajo le vida, temveč tudi vonj, sluh, dotik in okus. Olfaktorni sistem-vonj je močno orodje
Vonj je neposredno povezan z limbičnim sistemom v možganih, ki je odgovoren za čustva in spomin. Vonj ima super moč. Dve v bistvu:
- Ne moremo ga »izključiti« tako kot vid in sluh.
- Sproži močne čustvene odzive in spomine.
Oboje močne blagovne znamke izkoriščajo za ustvarjanje edinstvenih identitet.
»Šolski primeri« tega so hoteli in avtomobilski saloni. Hoteli uporabljajo specifične dišave v svojih prostorih, da ustvarijo občutek domačnosti in razkošja. Avtomobilski saloni pa uporabljajo vonj po novem avtomobilu, da okrepijo občutek ekskluzivnosti.
Raziskave kažejo*, da lahko vonj poveča prepoznavnost blagovne znamke in vpliva na nakupne odločitve potrošnikov.
*Raziskava Erica Spangenberga, profesorja marketinga na Washington State University, je pokazala, da lahko prijeten vonj v trgovini poveča čas, ki ga potrošniki preživijo v trgovini, in s tem tudi verjetnost nakupa. V določenih primerih so trgovine z uporabo prijetnih vonjav zabeležile povečanje prodaje do 11%. Poleg tega je raziskava, objavljena v Journal of Retailing, ugotovila, da lahko skladnost med vonjem in izdelkom poveča zaznano kakovost izdelka in pripravljenost za nakup. Na primer, vonj po usnju v trgovini z usnjenimi izdelki lahko poveča zaznano pristnost in kakovost izdelkov.
Čutna izkušnja je močno orodje za ustvarjanje globljih in bolj trajnih povezav med blagovno znamko in njenimi uporabniki.
Z vključevanjem več-čutnih elementov v identiteto blagovne znamke lahko podjetja ustvarijo edinstvene in nepozabne izkušnje, ki povečujejo zvestobo in prepoznavnost blagovne znamke.
Vsaka podrobnost šteje. Tudi tiste, ki se dogajajo v ozadju.
Hakl’c je v sistemu
Identiteta blagovne znamke je sistem, ki strateško vpliva na zaznavo, vedenje in čustveni odziv ljudi na vašo znamko (= podjetje). Na njej sloni vsaka izkušnja z blagovno znamko, vsaka interakcija, vsak vtis, ki ga pustite v kateremkoli prostoru – fizičnem ali digitalnem.
Ko so elementi identitete branda usklajeni s strategijo blagovne znamke, ustvarjajo več od zgolj vizualno prepoznavnost – ustvarjajo odnos, zaupanje in so orodje za razlikovanje.
Ko sta vaša obljuba (transformacije in/ali rešitve), in kako to izražate, »se zgodi« resnična moč blagovne znamke.
Če imate občutek, da je vaša identiteta branda trenutno skupek delcev, ki plavajo vsak zase, brez celostne slike – brez pravega sistema – naj vam bo ta članek povabilo k raziskovanju in k odločitvi BIjp! Čas je za strategijo blagovne znamke tudi v naši hiši« in k ustvarjanju identitete branda.
Kaj se bo zgodilo, ko to naredite? Blagovna znamka, ki bo izgledala svetovno in, ki bo avtentična in dolgoročno uspešna. Z jasnostjo in samozavestno boste gradili zaupanje s svojo publiko in se vedno jasneje razlikovali od konkurence.
Naj zaključim z mislijo:
Vaš brand ni to, kar vi rečete, da je. Je to, kar drugi občutijo, ko pridejo z vami v stik.**
** to je spin-off citata mojega mentorja, Martya Neumeierja iz njegove knjige »The Brand Gap«.
Vse ostalo kar vas zanima o tem kako lahko pomagam dvigniti profitabilnost vaše blagovne znamke, torej vašega posla … kako bo sistem identitete branda vplival (direktno!) na vašo prodajo, da o vseh marketinških aktivnostih sploh ne govorim, me lahko vprašate na brezplačnem 40 minutnem posvetu z mano. Kliknite spodaj na pobarvano zadnjo vrstico in rezervirajte termin srečanja z mano.
Srečajmo se in raziščimo kako sem lahko koristna za vašo rast.
OBVESTILO O AVTORSKIH PRAVICAH
Prosim, da ta zapis uporabljate za pomoč pri razvoju svoje lastne blagovne znamke in posla. Prosim ne kopirajte ga, ne prepisujte in preoblikujte ga, ne prodajajte ga, ali kako drugače distribuirate. Če boste uporabili kakšen del tega zapisa, me prosim citirajte Vse pravice so pridržane. © 2024, KREATIV, Lana Stojan Zavašnik s.p. – FormingBrands