Vaša blagovna znamka je veliko več kot samo logotip in namesto, da strategija branda, v katero ste investirali obleži v predalu je čas, da jo uporabite tako kot je to orodje treba uporabljati.
Samo mini medklic: res upam, da imate strategijo blagovne znamke, ker brez nje zidate brez načrtov. …ker zdaj je čas, da jo vključite v vse vidike vašega poslovanja.
Spodaj opisujem 10 načinov, kje in kako vse lahko svojo strategijo blagovne znamke prenesete v prakso pri samem poslovanju vašega podjetja (interni) in v marketing (eksterni).
Interni procesi in brand strategija
1. KADROVANJE – izbira pravega kandidata
Najti pravega člana ekipe pomeni več kot le preveriti njegove kompetence. Med razgovori se osredotočite na to, kako kompatibilne so kandidatove vrednote z vašimi in kako kompatibilna je njegova energija z energijo, temelji in glasom vašega branda.
Popolni kandidat verjetno ne obstaja, a pomembno je, da ekipa kot celota ostane v ravnovesju znotraj ekipe in znotraj večje »slie« celotnega podjetja in blagovne znamke.
Tak pristop h kadrovanju že v začetku ustvarja temelje za učinkovito in usklajeno delovno okolje.
2. Uvajanje in izobraževanje zaposlenih
V procese uvajanja in usposabljanja novih zaposlenih vključite tudi elemente vaše strategije blagovne znamke, kot so pozicioniranje, vrednostna ponudba in osebnosti kupcev…
S tem boste poskrbeli za doslednost v sporočilih podjetja in omogočili, da novi člani ekipe hitreje razumejo kulturo vašega podjetja in potrebe vaših strank.
3. Usklajenost podjetniške kulture
Kultura podjetja ni le površinsko navduševanje. Če kultura v podjetju nima čvrstih temeljev, ne pomaga nobena miza za pingpong ali tabla za pikado v pisarni, niti yoga za zaposlene vsak tretji ponedeljek v mesecu.
Bolj pomembno od tega je ustvarjanje iskrene povezanosti med člani ekipe. Spodbujajte pozitivne odnose in poskrbite, da kultura podjetja odraža vrednote vaše blagovne znamke.
Eden od načinov, ki jih predlagam mojim klientom so redne anonimne ankete. Tako boste dobili začutili »srčni utrip« vaše ekipe. Informacije, ki jih boste pridobili pa vam bodo pomagale pri vodenju.
4. Poslovne odločitve
Pomembno je, da vedno delujete skladno s strategijo – tudi, ko sprejemate poslovne odločitve; še posebno, če se tičejo portfolia produktov in komunikacije s trgom v kateri koli obliki.
Najbolj uspešna podjetja prav vsako investicijo uskladijo z brand strategijo in jo usmerijo v krepitev in ohranjanje vrednosti blagovne znamke.
S tem zagotovijo, da bo blagovna znamka ostala dosledna in močna tudi skozi čas.
5. Cilji podjetja in gradnja zapuščine
Jasno zastavljena smer v katero gre podjetje, daje podjetju (in brandu) večji smisel in namen, ki presega zgolj doseganje kvot ali finančnih rezultatov. Cilji, tudi finančni in tisti najbolj dolgoročni, naj bodo v skladu z vizijo in poslanstvom podjetja in blagovne znamke.
Najpomembnejše vprašanje je: Kakšen vpliv želimo pustiti? … in odgovor nanj je gorivo našega poslanstva.
Zunanje aktivnosti in brand strategija
6. Brand strategija naj vodi marketing
Strategija blagovne znamke naj daje smernice za vse marketinške aktivnosti.
Oblikujte marketinške kampanje, ki se popolnoma ujemajo z osebnostjo vašega branda, vizualnimi elementi in tonom blagovne znamke.
S takšnim pristopom bo vsaka interakcija s kupcem okrepila prepoznavnost in zaupanje v vašo blagovno znamko.
7. Pravilna umestitev oglaševanja
Ko načrtujete marketinške kampanje je vaš kompas za to avatar (profil, persona) vašega idealnega kupca. Na ta način bo vaš brand prisoten tam in na tak način, da bo od te kapanje največ učinka.
Profil avatarja vašega idealnega kupca odraža približno 80 % vaših idealnih strank in vam pomagajo razumeti, kje (in kako) vaša publika pridobiva informacije.
Ne osredotočajte se le na platforme, ki so zlati standard za vašo industrijo – razumeti morate tudi, kje vaša kupec preživlja svoj čas in kako dostopa do vsebin, tudi ko ni v službi … če govorimo o mojih klientih, ki so v večinoma tehnološko-proizvodna branžah, je tak »alternativni kanal« katero od družbenih omrežji.
8. Uskladitev blagovne znamke s prodajnimi procesi
Prilagodite svoje marketinške aktivnosti tako, da bodo nagovarjale vaš ciljni trg in ustvarjale personalizirano izkušnjo za kupce.
Prodajne taktike naj bodo skladne s strategijo blagovne znamke, vključno z avatar profili kupcev, kar zagotavlja gladko nakupno pot od prvega stika do nakupa in odlično uporabniško izkušnjo.
9. Sodelovanja, partnerstva, ambasadorji, spoznorstva
Izbirajte sodelovanja in partnerstva, ki pristno odražajo vrednote vaše blagovne znamke.
Ambasadorje in sponzorje izbirajte premišljeno – osredotočite se na posameznike ali organizacije, ki so kompatibilni in usklajeni z vašim poslanstvom, vrednotami in energijo.
Tak pristop gradi zaupanje in kredibilnost preko vpliva zaupanja vrednih partnerjev.
10. Razvoj novih izdelkov in storitev
Pri razširjanju vaše ponudbe in portfolia produktov imejte vedno v mislih strategijo blagovne znamke.
Ideje za nove izdelke in storitve naj bodo skladne z vašimi vrednotami in vizijo, hkrati pa morajo prinašati finančni uspeh. Tako ohranjate integriteto blagovne znamke, tudi ko se razvijate.
Strategija blagovne znamke ni zgolj teoretični dokument – je živ instrument, ki mora biti vključen v vse aspekte poslovanja podjetja.
Ko je strategija pravilno integrirana v poslovanje, krepi blagovno znamko, pospešuje rast podjetja in zagotavlja, da bo zapuščina podjetja trajna.
Brand coaching po metodi FormingBrands, ki ga izvajam, je namenjen temu, da vas naučim tudi to, kako boste VI uporabljali VAŠO brand strategijo. Naučim vas se kako “besede na papirju” uporabljati kot konkretno orodje za vodenje in rast posla.
Srečajmo se – popolnoma brez obveznosti in raziščimo, kako vam lahko pomagam zrasti.
OBVESTILO O AVTORSKIH PRAVICAH
Povabim vas, da ta zapis uporabljate za pomoč pri razvoju svoje lastne blagovne znamke in posla. Prosim ne kopirajte ga, ne prepisujte in preoblikujte ga, ne prodajajte ga, ali kako drugače distribuirate. Oočaščena sem, če boste uporabili kakšen del tega zapisana svoji spletni strani, prezenataciji, članku… a pri tem ravnajte etično in me prosim citirajte. Vse pravice so pridržane. © 2023, KREATIV, Lana Stojan Zavašnik s.p. – FormingBrands