1920x1080
Home » Blog » blagovna znamka » Logotip NI blagovna znamka?

Logotip NI blagovna znamka?

“Rabimo nov logotip.” To pogosto slišim, ko začnejo ljudje razmišljati o blagovni znamki in znamčenju svojega podjetja. Želim si, da boste ozavestili, da logotip NI blagovna znamka (brand), in da blagovna znamka ni logotip. Pogosta zmota je, da sta brand in logo eno in isto – nista.

Kaj torej je brand in kaj je logotip?

In kaj je pravzaprav znamčenje (branding) in kaj marketing vašega podjetja? Cel ta zapis sem posvetila temu, da vam to razjasnim … a najprej! poglejmo, kaj blagovna znamka ni.

Blagovna znamka ni logotip. Brand prav tako ni barva, niti tipografija (oblika pisave), tudi ni stil vizualov (fotk, ilustracij, …), ki jih uporabljate.

Blagovna znamka niso oglasi, niti mreženje ali prodajne aktivnosti, ki jih izvajate.

Brand tudi ni produkt ali storitev, ki jo ponujate. Blagovna znamka niste vi, lastnik podjetja, ali tip stranke, kateremu prodajate.

Brand tudi ni uporabniška izkušnja in servis, ki ga nudite stranki, niti ne  cena, ki jo zaračunate.

marketing-oglaševanje-stiki-z-javnostmi_branding_FormingBrands

Blagovna znamka je vse zgoraj našteto, ob tem pa še…

Je način, kako komunicirate svojo zgodbo, vrednote in kulturo.

Je strateško usklajena celota, ki izraža vašo unikatnost v branži in vaš unikaten način kako počete to, kar delate.

Verjetno ste že slišali o znani raziskavi, ko so delali slepe teste okusa pijače, kjer večina ljudi ni razlikovala med Coca-colo in Pepsijem. Ko so jih vprašali, kaj bi izbrali, pa jih je večina rekla, da Coca colo. Coca cole ne bi izbrali zaradi logotipa. Izbrali bi jo, ker so nekoč nekdaj postali zvesti tej blagovni znamki. To ni naključje, ampak zavestno prizadevanje podjetji, da pridobijo vašo naklonjenost.


Ta naj bo preprost, unikaten in naj odraža (vz)dušje podjetja. Večkrat uporabim primerjavo logotipa in totema – totem nosi in predstavlja dušo plemena, ki si ga je izbral, ki mu pripada in enako čutim za logotipe; če bi neznanec, opisoval vaš logotip, si želimo, da bi logotipu pripisal enake lastnosti, kot bi jih vašemu podjetju.

“Sveti gral” vsakega logotipa je, da najde svoj prostor v vizualnem slovarju branže, če že ne kulture. Na prvi pogled naj naredi vtis in naj sporoča koga predstavlja. V nekem trenutku logo postane “the thing”, ki so jo ljudje zapomnijo o podjetju (na prvi pogled 😉 ).

Sčasoma logotip absorbira “dušo” podjetja in s tem postane vreden … celo dragocen, če želite.

Za ilustracijo želim z vami podeliti, večrat povedano zgodbo – primer Nike logotipa. Ta je leta 1971 stal 35 dolarjev*. Poskusite danes gospodu Knightu ponuditi 200 milionov $ za ta logo – čudno bi vas pogledal, če že ne planil v smeh, zakaj mu ponujate samo toliko. Zakaj? Ker je je logotip s časom postal vse kar povezujemo z brandom Nike.


Če … ko (!) najamete nekoga, ki bo za vas delal branding (znamčenje) – da vam postavi novo ali pa revitalizira obstoječo blagovno znamko, in ta oblikovalec z vami ne izvede delavnic na katerih se posevetite strategiji branda (in vam jih niti ne omeni), potem ne delate znamčenja.

Nov logotip malo prispeva k doseganju želenih ciljev. Potencial za uspeh leži v dobri strategiji blagovne znamke, ki je osnova za interno komunikacijo in za marketing.

Vaše podjetje proizvaja in/ali ponuja storitve – obvladate svojo nišo. Strategija blagovne znamke pa zagotavlja, da so vse aktivnosti – od marketinga, do prodaje in tudi vse izkušnje, ki jih ima kupec z vašim podjetjem,  usklajene in usmerjene k skupnemu cilju in definirajo vašo vrednost za stranko.

Ko planirate, kako želite, da se ljudje počutijo, ko so v stiku z vašim podjetjem, imate večji nadzor nad pridobivanjem novih strank in rastjo podjetja.

Srečajmo se in raziščimo kako sem lahko koristna za vašo rast.