Samo “prepleskati fasado” aka brand refresh / osvežitev branda?
To ni strategija.
Uporabljati generične slogane in dizajne?
To je konformizem.
Delati marketing “na uč”?
To je kockanje.
Če res želite vedeti, kako narediti brand strategijo B2B podjetja, ki bo podpirala rast, prodajo in prepoznavnost, vam mora biti nekaj jasno:
Za dobre temelje je treba globoko kopati
Brez da razumete kaj in kdo podjetje je, za koga obstajate in kam želite priti, boste še naprej tapkali v temi.
Brand strategija je tisti “zemljevid”, brez katerega marketing, prodaja in razvoj podjetja sicer vozijo… ampak na slepo.
To pa ni samo tvegano (blago rečeno), je tudi (precej) drago.
Zakaj B2B podjetja potrebujejo brand strategijo?
Če vas zanima, kako narediti brand strategijo B2B podjetja, najprej poglejmo 4 razloge, zakaj je to sploh pametno:
1. Ker brez nje marketing in prodaja delata “na slepo”
#DEJSTVO: Podjetja z jasno brand strategijo so do 33 % bolj učinkovita v marketingu (in prodaji).
(Vir: Lucidpress – State of Brand Consistency Report)
Brez usklajenega sporočanja ne veste, kaj komunicirate… in zakaj bi vas kdo poslušal.
2. Ker brez nje naslednja generacija ali novi sodelavci ne vedo, kako naprej
#DEJSTVO: Eden največjih izzivov prenosa podjetja je pomanjkanje skupne vizije in strukturirane komunikacije.
(Vir: Deloitte – Family Business Report)
Brand strategija je tudi orodje za notranjo kulturo podjetja – še posebej v družinskih podjetjih.
3. Ker hočete rasti s pravimi strankami, ne pa za vsako ceno
#DEJSTVO: Zaupanja vredne blagovne znamke hitreje pridobivajo in ohranjajo strateške partnerje.
(Vir: Edelman Trust Barometer)
V B2B svetu štejejo odnosi. Brez prepoznavne blagovne znamke, ki ima čvrste temelje* ste le še eden izmed mnogih ponudnikov.
* Kako močan je vaš brand lahko preverite v 4. minutah, tako da rešite TA KVIZ.
4. Ker cenite svoj čas in resurse
A gre brez brand strategije?
Seveda gre.
Tako kot se lahko po dalmatinskih mestecih vozite s kombijem … brez GPS-a.
Bo šlo. Samo vprašanje je, v kolikih slepih ulicah boste »trebuh not vlekli« in na špegle vzvratno vozili.
Kdaj je pravi čas za brand strategijo v B2B podjetju?
➖ Ko vidite priložnost za rast, pa je ne znate izkoristiti.
➖ Ko iščete odgovor na: kdo smo, zakaj obstajamo, za koga smo, kaj nas loči od konkurence? ... pa se vam vam odgovori kar naprej izmuznejo
➖ Ko imate občutek, da se v marketingu nič ne pozna – ne glede na trud in denar.
Če ste se našli v katerem od teh scenarijev, potem je čas, da razmislite, kako narediti brand strategijo B2B podjetja po meri vaše panoge, kulture in ambicij.
Kaj prinese dobra brand strategija B2B podjetju?
- Izstopali boste na pravi način – postanete prepoznavni, nepozabni.
- Samozavest – ker veste, kaj in zakaj komunicirate in koga nagovarjate.
- Privlačili boste prave stranke – tiste, ki vas razumejo in cenijo.
In najpomembneje:
Ljudje zaupamo ljudem, ne oglasom:
Dobra brand strategija vam pomaga, da gradite zaupanje – sistematično.
Kako narediti brand strategijo B2B podjetja?
Brand strategije oblikujem v živo, individualno, po preizkušenem sistemu FormingBrands.
Na delavnicah vas vodim čez cel proces.
Naučim vas
➖ da se poslušate,
➖ da gledate dlje od horizonta in
➖ da začenjate prepoznavati priložnosti tam, kjer jih do sedaj niste.
Odkrijemo:
➖ v kaj verjamete,
➖ kaj razlikuje vaše podjetje od konkurence,
➖ kdo so vaše TOP stranke,
➖ in kako definirati in “vzljubiti” svojo nišo.
Ko postavimo temelje, oblikujemo strateški načrt, ki vam pomaga:
➖ držati fokus,
➖ sprejemati pametne odločitve,
➖ in usklajeno komunicirati navznoter in navzven.
Fun fact (ki ni hec):
Najboljše brand strategije za B2B podjetja so kratke, konkretne in uporabne. A4 list, popisan z obeh strani je povsem dovolj**
Ne potrebujete PowerPoint / v-trdi-vezavi-100-strani. Potrebujete orodje, ki vas pelje naprej.
**razen, če je strategija priloga v razpisni dokuemntaciji. Takrat vam spišem strategijo dolgo in zanimivo kot »Vojna in mir«.
Delam po metodi FormingBrands in moj cilj je, da vas naučim tudi to, kako boste VI uporabljali VAŠO brand strategijo. Ker brand strategija je konkretno orodje za vodenje in rast posla.
Srečajmo se – popolnoma brez obveznosti in raziščimo, kako vam lahko pomagam zrasti.
Medtem, ko razmišljate ali bi se slišali z mano ta teden ali raje naslednji, preverite kako močan je vaš brand v tem trenutku. To lahko ugotovite hitro. V 4. minutah. Tako da poklikate kviz, ki sem ga oblikovala z mislijo na podjetje kot je vaše.
OBVESTILO O AVTORSKIH PRAVICAH
Povabim vas, da ta zapis uporabljate za pomoč pri razvoju svoje lastne blagovne znamke in posla. Prosim ne kopirajte ga, ne prepisujte in preoblikujte ga, ne prodajajte ga, ali kako drugače distribuirate. Oočaščena sem, če boste uporabili kakšen del tega zapisana svoji spletni strani, prezenataciji, članku… a pri tem ravnajte etično in me prosim citirajte. Vse pravice so pridržane. © 2024, KREATIV, Lana Stojan Zavašnik s.p. – FormingBrands